Terrorluren
Studerar marknadsförare och telefonförsäljare

Keycode ville skicka mig broschyrer gjorda av ett dött träd

Har inte vart så aktiv på den här bloggen det senaste även fast jag tagit emot en del samtal det senaste, men nu tänkte jag börja uppdatera igen.

Fick just ett samtal från Keycode och de presenterade sina tjänster på ett helt okej sätt. De frågade mig vad jag skulle göra om jag blev av med plånbok, mobil eller nycklar. Sen förklarade de att de kunde erbjuda tjänster så man får ett kontaktnummer och ringa för att spärra alla de värdefulla saker man kan bli av med.

Reagerade lite på att de kunde ge tillbaka ens kontakter i en förlorad mobiltelefon och frågade hur. De låter en tydligen synka upp sina nummer mot deras tjänst på något sätt. Rätt ointressant för mig dock eftersom jag ändå har dem synkade mot datorn och tar backup på andra medium. Så varför det skulle underlätta för mig att synka mot dem är något av ett frågetecken.

Hur som helst så undrade mannen från företaget ifall han kunde skicka broschyrer. Miljömedveten som jag försöker vara (kanske sparade jag en gren i en regnskog nånstans) så tackade jag nej och frågade ifall de hade en hemsida istället, vilket givetvis var fallet.

Besök dem på Keycode.se ifall du vill veta mer.

Ett svar to “Keycode ville skicka mig broschyrer gjorda av ett dött träd”

  1. Hej

    Jag har själv arbetat som säljare på samma callcenter som keykode och kan avslöja att de är omöjliga att bli av med om man väl har börjat betala.

    Mina kollegor berättade skräckhistorier om abonnemang som gäller hela år, och som måste sägas upp 2 månader innan avtalsperioden går ut annars så förnyas det automatiskt.

    Kunder som desperat försökt ringa in till företaget flera gånger för att säga upp tjänsten får besked att de måste skicka in uppsägningen per snigelpost. Många av dessa skickade efteråt flera mail för att bekräfta uppsägningen av avtalet men fick ingen respons förutom keykodes fina fönsterkuvert med räkningar.

    Även när man ville nyttja sina 2veckors ångerrätt så var man tvungen att skicka in brev till deras huvudkontor, det gick inte via mail eller telefon. Så många åkte dit på betalningspåminnelser för tjänster de trott sig ha sagt upp.

    Varning för Key Kode


Lämna en kommentar